oluşturulan uygulamanın bileşenlerindende bahsedeceğim.
Uygulama oluşturmak için File->New->Project yolunu takip edelim.
Android Application Project'i seçip Next diyelim.
2 kere next dedikden sonra boyle bir sonuçla karşılaşmamız gerekiyor.
Buradaki Activity Name oluşturulacak Activity'nin ismi,Layout Name ise bu Activity için oluşturulacak Arayuz penceresi için oluşturulacak olan xml dosyasının ismini temsil ediyor.Finish dedikten sonra uygulamamız otomatik oluşturulucak.
.
MainActivity.java sinifı,uygulamamız çalıştırıldıgında,çalıştırılıcak olan kodları barındıran sınıfdır.
- onCreate() Metodu
OnCreate() metodu hem yeni bir aktivite oluşturulurken hem de aktivitenin yeniden oluşturulması esnasında çağrılan bir metotdur.Bu metotta Bundle nesnesinin okunması gerekir. Eğer bundle nesnesi null ise sistem yeni bir aktivite oluşturur ,bundle null deyilse activitiyeyi yeniden oluşturur ve önceki bilgileri bu aktiviteye aktarır.
- setContentView() Metodu
setContentView() metodu, çalıştıracagımız Activity için kendimizin oluşturdugu veya oluşturulan xml dosyasının bu activity'ye eklenmesini saglar,ve her bir Activity sinifının en az bir xml dosyası olması gerekir.
Bu activity_main.xml dosyamızın Graphical Layout kısmıdır.Buradan Uygulamamızın Arayüzünü surukle-bırak yoluyla oluştura biliriz,activity_main.xml'e tıkladıgımızda bu arayuzun arka plan kodlarını gorebiliriz.
Kod gorunumu bu şekildedir.
Buradan arayuzumuzun bileşenlerinin ozelliklerini deyişe,ve arayuzumuze yeni bileşenler ekleye biliriz.
Kod gorunumu bu şekildedir.
Buradan arayuzumuzun bileşenlerinin ozelliklerini deyişe,ve arayuzumuze yeni bileşenler ekleye biliriz.
- AndroidManifest.xml
AndroidManifest.xml dosyası uygulamamızın tüm kurallarının bulundugu dosyadır,uygulamamız çalıştırılmadan once,uygulamammızın butun Activityleri bu dosyada tanımlanmalıdırlar,
Bir Android uygulamasının bileşenlerinin bir kısmından bahsetdik,diger kısımlarındanda ilerde uygulamalar gelişdirirken bahsedeceğim.
Şimdi gelelim uygulamamızın çalıştırılmasına.
Uygulamamızın kodlarının derlenmesi işini Android SDK Tools görur,çalıştırmak içinse ya gerçek bir Android işletim sistemli makineye(örn:Android işletim sistemli bir telefon),yada kendimizin oluşturacagı Sanal Makine'ye ihtiyacımmız vardır.
Bir Android uygulamasının bileşenlerinin bir kısmından bahsetdik,diger kısımlarındanda ilerde uygulamalar gelişdirirken bahsedeceğim.
Şimdi gelelim uygulamamızın çalıştırılmasına.
Uygulamamızın kodlarının derlenmesi işini Android SDK Tools görur,çalıştırmak içinse ya gerçek bir Android işletim sistemli makineye(örn:Android işletim sistemli bir telefon),yada kendimizin oluşturacagı Sanal Makine'ye ihtiyacımmız vardır.
- Sanal Android Makinesi nasıl oluşturulur?
Android Virtual Device Manager'i açdıktan sonra New diyoruz ve makinemizi oluşturuyoruz.
Oluşturdugumuz bu sanal makinelerin çalışması uzun surdugunden,alçak ozellikli makine oluşturmanız tavsiyedir.Sanal Makineyide oluşturdukdan sonra artık uygulamamızı çalıştıra biliriz,bunun için Run dememiz yeterli.Umarım bu yazım herkese yardımcı olur,İy Çalışmalar.
Oluşturdugumuz bu sanal makinelerin çalışması uzun surdugunden,alçak ozellikli makine oluşturmanız tavsiyedir.Sanal Makineyide oluşturdukdan sonra artık uygulamamızı çalıştıra biliriz,bunun için Run dememiz yeterli.Umarım bu yazım herkese yardımcı olur,İy Çalışmalar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder